Sterowanie

W nowoczesnych samochodach luksusowych dostępna jest moc, która rozpędza samochód do zawrotnych prędkości na autostradach. Do tego dołożone jest bardzo precyzyjne i lekko działające wspomaganie kierownicy. Jednak przy dużych prędkościach, kiedy nawet lekki skręt kierownicy powoduje gwałtowne ruchy samochodu nie jest ono najlepszym rozwiązaniem. W Mercedesie konstruktorzy wymyślili sposób na takie niedogodności. Opracowano nowoczesny system różnicowania prędkości, który w zależności od niej reguluje intensywność działania wspomagania kierownicy. W przypadku prędkości autostradowych siły docisku aerodynamicznego powodują dobre doleganie, wtedy wystarczy delikatny ruch kołami i osiągamy zamierzony kierunek jazdy. Przy zbyt mocnym wspomaganiu kierownicy ciężko tak precyzyjnie i delikatnie operować kierownicą. Dlatego wzrastająca prędkość redukuje wpływ działania wspomagania, pozwalając na nieco cięższą pracę układu. Dlatego dużo łatwiej jest sterować samochodem na autostradzie. Takie rozwiązanie powinno wchodzić do seryjnej produkcji w dobie budowy milionów kilometrów autostrad.

Comments are closed.